Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metylovická hůrka – na pomezí vesnic
Domčíková, Radka ; Štěpán, Marek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Zprostupňování krajiny, která se proměňuje v čase. Znovuvytvoření vztahu obyvatel k místu, rekonstrukce bývalé turistické útulny. Analýza vazeb a prostorových vztahů v krajině a jednotlivých specifik jejich částí. Problematika přístupu k rekonstrukci architektonicky nesourodých, nepříliš historicky cenných budov. Opuštěný rekreační objekt na vrcholu kopce. Vytvoření stezky podporující propustnost území. Zprostupňování krajiny. Vytvoření sítě míst s potenciálem. Ověření možnosti využití místa a stávající budovy s ohledem na současné požadavky moderní architektury. Reminiscence chátrajícího objektu a jeho fragmentace v rozsahu krajiny.
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Návrh a realizace kompetenčního přístupu při práci s dětmi mladšího školního věku v organizaci Junák - český skaut, z. s.
Čížková, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit a zavést kompetenční model v organizaci Junák - český skaut, z. s. pro děti mladšího školního věku. Následně se zaměřit na analýzu jeho možností a mezí. Teoretická část práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy a vzdělávání. Pozornost je věnována především proměně výchovného programu v dětské organizaci Junák - český skaut, z. s. na začátku 21. století. Zároveň se zabývá samotným pojmem kompetence a klíčová kompetence. Praktická část byla realizována formou akčního výzkumu ve 3. oddílu Holubov. Nejprve se zaměřuje pomocí dotazníkového šetření na reflexi skautských stezek, tedy současného skautského nástroje kompetenčního přístupu. Následně na vytvoření nového kompetenčního modelu, který ověřuje v praxi a opět reflektuje. V závěrečné části jsou analyzovány možnosti a meze tohoto nového modelu a navrženy další postupy práce s ním. Klíčová slova klíčové kompetence, kompetenční model, skauting, Junák, skautská stezka, výchovná metoda, Nový program (výchovný skautský program), výchovné nástroje, osobní rozvoj, kompetenční přístup.
Stezky divočinou - neinvazivní zpřístupnění přírody moderními prostředky krajinářské architektury
Staňová, Justýna
Práce pojednává o tvorbě stezek v přírodě. Popisuje jejich historický vývoji a současné zahraniční trendy s využitím prostředků moderní krajinářské architektury. Zároveň se zaměřuje na neinvazivní a ekologické zpřístupnění krajiny a přírody. Modelovým územím se stala oblast jižní části přírodní památky Hraniční meandry Odry u města Bohumín. Řešená oblast byla důkladně analyzována a výsledky byly vyhodnoceny. Na základě poznatků vznikl návrh stezky s odpočívadly, vyhlídkami a zázemím pro turisty.
Metylovická hůrka – na pomezí vesnic
Domčíková, Radka ; Štěpán, Marek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Zprostupňování krajiny, která se proměňuje v čase. Znovuvytvoření vztahu obyvatel k místu, rekonstrukce bývalé turistické útulny. Analýza vazeb a prostorových vztahů v krajině a jednotlivých specifik jejich částí. Problematika přístupu k rekonstrukci architektonicky nesourodých, nepříliš historicky cenných budov. Opuštěný rekreační objekt na vrcholu kopce. Vytvoření stezky podporující propustnost území. Zprostupňování krajiny. Vytvoření sítě míst s potenciálem. Ověření možnosti využití místa a stávající budovy s ohledem na současné požadavky moderní architektury. Reminiscence chátrajícího objektu a jeho fragmentace v rozsahu krajiny.
Stezky v oblasti Pootaví
Pitín, Michal ; Charvát, Petr (vedoucí práce) ; Meduna, Petr (oponent)
NÁZEV: Stezky v oblasti Pootaví AUTOR: Michal Pitín KATEDRA (ÚSTAV) Katedra dějin a didaktiky dějepisu VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PhDr. Petr Charvát, DrSc. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zaměřuje na jeden z novějších vědních oborů, stibologii, která se zabývá minulostí člověka ve vztahu ke krajině, jejímu osídlení a především průchodem stezek krajinou. Cílem práce je studie osídlení a průchodu komunikací krajinou Pootaví od dob keltského osídlení, ale především v období raného a vrcholného středověku. Práce se zároveň zaměřuje na realizaci stibologických znalostí v oblasti strakonické kotliny pro období raného středověku a poukazuje na opomenutí tohoto tématu ve výuce a na jeho možné začlenění do průřezového tématu Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Součástí práce je analýza kartografických pramenů a jejich informace o záznamu průchodu stezek krajinou. Práce je doplněna obrazovou přílohou z oblasti Pootaví a přílohou kartografických materiálů a obrázků. KLÍČOVÁ SLOVA: stezka, cesta, osídlení, Pootaví
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Možnosti rozvoje produktu pěší a cykloturistiky v mikroregionu Šumava-západ.
KŮS, Daniel
Moje bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje produktu pěší a cykloturistiky v mikroregionu Šumava-západ. Cílem je průzkum a zmapování současných turistických stezek ve zkoumané oblasti včetně jejich dopravní obslužnosti a průzkum nabídky služeb pro návštěvníky v jednotlivých členských obcích zkoumaného mikroregionu. Ke zkoumání těchto aspektů byla použita metoda kvantitativního výzkumu, dotazníkové šetření. Na základě vyhodnocení dotazníků jsem došel k závěrům, které se staly základem návrhové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.